Meny
Lag supportsak
*
*
Skriv inn koden
*

Nytt i versjon 3.58

Her finner du en oversikt over hva som er endret fra versjon 3.56 til 3.58.

Felles

  • EHF/E2B: EHF har fått støtte for EHF 2.0 formatet.
    • Korrigert problem med øre-differanse som kunne oppstå ved bruk av komponentvarer.
    • Et problem som noen ganger oppstod hvor bruk av XML vedlegg gav valideringsfeil er korrigert.
    • E2B – Send alle i utvalget er nå flinkere til å bare sende ikke tidligere sendte fakturaer.
    • Forbedringer i håndtering av avrundingsdifferanser.
  • På kundekortet vil epost som er angitt under elektronisk faktura kopieres inn i kunde kortet dersom den ikke ligger der fra før når kryss for «Send elektronisk faktura» hakes vekk.
  • Mulighet for å legge til standard rekvisisjon på en kunde (på kundekortet).
  • Advarsel dersom man lager en ny kunde/leverandør og man allerede har en kunde/leverandør med dette organisasjonsnummeret.
  • Mulighet for å sende reskontroutskrift fra kundekortet.
  • Dokumentflyt
    • En skybasert tjeneste som gir deg mulighet til å hente inn dokument fra epost og mobil.
    • Tjenesten er integrert med Unimicro V3 slik at du kan motta dokument direkte fra din skanner via epost, eller direkte fra din Android-enhet.
    • Støtte for å sende dokument med fakturavedlegg direkte til regnskapsmodulen
      • Lett å bruke direkte fra skanner.
      • Nyttig for samarbeidspartnere og leverandører.
  • Uni24 (synkronisering fra V3 o.l.):
    • Denne godtar nå e-poster med flere punktum (ledd) etter «@»-tegnet.
    • Et par spesielle problemstillinger med synkronisering er ordnet.
  • Noen skrivefeil/orddelingsfeil er funnet og korrigert i Unimicro V3.
  • Søk på dimensjoner (prosjekt, ordre etc.) returnerer ikke lenger alle typer dimensjon, kun den typen du jobber med.
  • Read-only brukere har nå skikkelig tilgang til rapporter som viser data fra flere år. Tidligere hadde ikke disse brukeren nok tilgang til å hente alle data fra andre enn gjeldende regnskapsår.
  • Dokumenter (kundekort, leverandørkort etc.):
    • Bør nå lastes betydelig raskere, spesielt hvis man har mange dokumentkategorier.
    • Spør nå ikke om man ønsker å redigere dokument for ikke-redigerbare filtyper (jpg, pdf, etc.).
  • Eksport av dokumenter til disk vil ikke ta med dokumenter knyttet til tidligere års bilag.
  • Oversiktsbildet sin eksport til Excel formaterer alle kolonner den ikke vet sikkert er tall som tekst.
  • Widget «Topp 10 utestående» bruker nå forfallsdato istedenfor fakturadato for å vise perioder/beløp.
  • Brukere uten tilgang til menyvalg kan ikke lenger starte enkelte av de fra snarveier i widget.
  • Noen brukere har opplevd at de bare har 1000 tilgjengelige postnummer etter oppdatering av programmet/databasen. Det bør ikke lenger forekomme.


Regnskap

  • Prosjektregnskap
    • Totaloversikt over alle prosjekter, også med tall fra flere årstall.
    • Integrert med rapporter.
    • Kan også benyttes for andre dimensjoner (avdeling, ansvar og område).
  • Likviditetsprognose
    • Støtte for manuelle lønnskostnader.
    • Støtte for andre inntekter og kostnader.
    • Eksport til Excel med makroer for å kunne justere dagens saldo for videre analyse.
  • Remittering av kunder fra bildet Åpen post.
  • Nytt menyvalg for avstemming av mva, arbeidsgiveravgift og skatt, finnes under Avstemming - Terminavstemming på Periodiske rutiner.
  • Oppgradert motoren på OCR-tolken.
  • Forespørsel konto sorterer kolonnene sine standard på dato.
  • Rapporten Avskrivningsliste (anleggsregisteret) har blitt forbedret med tanke på påkostninger.
  • Loggen blir oppdatert ved kreditering av bilag slik at man enkelt kan finne ut hvem som har kreditert bilaget.
  • I bilagsføringen er det mulighet for en “Før som betalt” kolonne hvor det er nok å taste betalingsdato for å få bokført både kostnad og betalingspost.
  • Det er nå litt lettere å legge til/se på dokumenter som tilhører bilag i grensesnittet som heter «Forespørsel på bilag».
  • Avmerkingsbildet støtter nå valutabeløp. Det vil si at du nå får visning av rest valutabeløp i avmerkingsbildet på Forespørsel på konto.
  • Egenkapital andel har med årets resultat i Økonomioversiktsrapporten.
  • Teksten «Annen renteinntekt» er endret til «Annen finansinntekt» i bl.a. Resultatrapport, «Standard regnskapsoppstilling» og andre steder der den teksten brukes.
  • Tilfeller der visning av dokument tilhørende bilag fra tidligere år også var synlig i forespørsel på bilag er korrigert.
  • Sjekk på om fakturanummer er brukt tidligere i bilagsregistrering er nå ikke fullt så tilbøyelig til å slå inn uten grunn.
  • Anleggsregister – Rapport Oversikt Anleggsmidler har nå bedre sortering (og følgelig bedre gruppering av innhold).


Faktura

  • Advarsel ved fakturering dersom man prøver å fakturere mot en avsluttet dimensjon (prosjekt, avdeling, o.s.v.).
  • Ved kreditering av en faktura blir lagertransaksjonen reversert på det lageret/lokasjonen som den opprinnelige fakturaen hadde.
  • Advarsel i skjermbildet for innbetaling dersom en faktura blir innbetalt med et høyere beløp enn fakturaen har åpen.
  • Inkassosentral:
    • Eksport til Creno har bedre kvalitetssikring av antall desimaler i filene.
    • Hvis man angrer på manuell avslutning av sak vil saken bli aktiv igjen.
    • Blankett for inkassovarsel har nå fått enda tydeligere «Inkassovarsel» tekst nært toppen av rapporten.
  • Melding som kommer når man teller samme vare flere ganger om at kun siste varetellingslinje blir brukt, er oppdatert for å tydeliggjøre hva som skjer.
  • Rapporten Pakkseddel har alternerende farger på linjene, slik at det er lettere å skille de fra hverandre.
  • Visning av lagerinformasjon i bestilling skal nå oppdateres oftere, den ville ikke alltid vise Bestilt, tilgjengelig etc. for alle varer.
  • Kombinasjonen «Fakturer kun leverte varer» og fakturaer som kun består av renteberegningslinjer fungerer nå bedre.
  • Oversiktsbildet: Summering av restsum netto for ordrer tar med nettosum for ikke fakturerte varelinjer med antall mindre enn 0.
  • Rapporten «Ordrebekreftelse» viser ikke «0.00» i mva-kolonnen på kommentarlinjer.

Lønn

  • Støtte for a-ordningen. Les mer her: http://support.unimicro.no/kundestotte/lonn/rapportering/a-ordningen/a-meldingen
  • Mulighet for å legge standard tekst ved utsending av lønnsslipp på epost
  • OTP eksport har fått tilpasninger for å støtte endringer i forbindelse med a-ordningen
  • Mulighet for å hente skattekort for en ansatt direkte i ansattkortet
  • I Elektronisk skattekortoverføring kan man nå velge å hente skattekort kun på ansatte uten skatteopplysninger
  • Link til NAV sin side om grunnbeløp er oppdatert
  • Bankliste har fått tydeligere merking av «Sum innland», «Sum utland» og «Sum innland/utland» slik at det ikke skal være mulig å tolke rapporten på en slik måte at det ser ut som om ting er betalt dobbelt
  • Remittering av lønn vil ikke lenger generere feilmelding for ansatte som har forskjellig post- og besøksadresse. Oppdragsnummerering i filene er nå også i orden

Butikkdata

  • Integrasjon mot Nets betalingsterminaler kalt Baxi.Net.
  • Bedre støtte for Orient kvitteringsskriver.
  • Korrigert hvordan beløp vises på kvittering ved bruk av betaling med gavekort/tilgodelapp.
  • Dagsoppgjør-rapporter:
    • Omsetning via gavekort er nå en egen totalsum på dagsoppgjør-rapporter.
    • Et problem med summering av kontant betaling av fakturaer er korrigert.
  • Blanketten «Butikkdatakvittering – Laser» vil nå skrive ut strekkode hvis man bruker den for gavekort.
  • Det vil komme forslag om å gi ut ny tilgodeseddel dersom kunde betaler med gavekort eller tilgodeseddel og ikke bruker opp hele beløpet.
  • Problemer med at man får synkroniseringsfeilmeldinger ved lagring av butikksalg er ordnet.
  • Ny innstilling for å velge om det er mulig å ta ut kontanter uten kjøp av vare. Standardinnstilling er at det ikke er tillatt.