Nytt i versjon 3.59 Her finner du en oversikt over hva som er endret fra versjon 3.58 til 3.59. Felles: Mulighet for å merke klienter som favoritter, og mulighet for kun å vise favoritt-klienter i klientlisten. Knapp i kundekortet for å bla mellom ark skal nå fungere Postnummer-registeret er oppdatert Rapporter på det nye rapportformatet (Stimulsoft) godtar nå bruk av TAB og enter for flytting mellom felter Mange rapporter er på nytt format. Originalrapporten finnes fremdeles i rapportgruppe Klassiske rapporter Flere av de nye rapporten har fått søkemulighet i utvalgsbildet på rapporten Det finnes også flere rapporter på ny versjon i rapportgruppe Testrapporter Telefonkatalogen: Du skal nå kunne sende SMS uten å ha bestilt kontantkort. Forbruk vil bli fakturert. Hjelp-knappene i programmet vil nå peke mot kundesentersidene på http://support.unimicro.no flere steder i programmet. Det finnes nå en innstilling som gjør at du kan få opprettet en ny kunde som ny leverandør samtidig. Liveupdate vil fjerne ugyldige lisenser fra lisensadministrasjonen. (Som f.eks lisenser som er sagt opp.) Endringer i backup-funksjonen slik at meldingen «Start.exe har sluttet å virke» ikke skal forekomme. Dersom det tar lang tid å ta backup, f.eks. ved store mengder data, vil du få «Svarer ikke» fra bildet inntil backup er tatt. Regnskap Nytt fakturamottak. En rekke forbedringer, bla.a.: Blir standard på nye klienter du tar i bruk fakturamottaket på. Støtter egendefinert arbeidsflyt Støtter nå også KID med modulus 11 Bedre sortering av dokumenter Problem med avvik mellom navn i V3 og Uni24 ved fakturagodkjenning er løst Støtte for valg mellom flere bankkonti ved remittering Konvertering fra gammelt til nytt: Kun brukere som er satt opp i det gamle fakturamottaket blir opprettet som personer i det nye fakturamottaket. Import av brukeres mailadresse er forbedret Uni standard kontoplan: Konto 2701 heter nå «Utgående mva mellomsats». Dette gjelder kun ved innlesing av kontoplan på ny klient. Rapporteringsfunksjon for Utbetalinger til selvstendig næringsdrivende til altinn.no. OBS: Kan ikke leveres til altinn.no før i januar (frist er 15.02.2016). Faktura eFaktura (BBS format) har nå støtte for ledende null foran eFakturareferanse (kundenr i Uni). Det er en egen innstilling for det som legger ledende 0 opp til spesifisert lengde foran eFakturareferanse i fakturaforsendelsene. Det skal ikke påvirke eksisterende kunder (med mindre innstillingene blir endret). Det har kommet felt for leveringsdato på ordrelinjer. Søk på kunde viser nå standard kontaktperson dersom det finnes Bruk av mus for valg i smartsøk skal nå gi samme resultat som bruk av Enter. Dette gjelder kundenummer-feltet i tilbud/ordre/faktura Feltet Selger er ikke lengre en liste, men et felt med smartsøk. Dette gjelder i Tilbud, Ordre og FakturaOCR/KID på faktura er tilgjengelig i Standard. Lønn Ansattkort - Faste Poster - Knapp for innstillinger - Sett inn felt hadde en tom linje øverst, den er nå fjernet Mulighet for å bestille avstemmingsinformasjon fra a-ordningen. Ny visning av tilbakemeldinger. Forbedret uthenting av stillingsinformasjon ved sending av erstatningsmelding på tidligere perioder, for å forhindre avvik på manglende arbeidsforhold. Korrigert problemer med kontering og rekalkulering av arbeidsgiveravgift og feriepenger, som tidligere kunne gi bilagsdifferanser. Mulighet for å se aga pr lønnspost i Oversikt-bildet, ved å sette inn feltet Aga på Lønnsposter. Problem hvor Avlønningstype på ansattkortet i noen tilfeller ble endret ved lagring av arbeidstidsordning er løst Noen nye rapporter i rapportgruppe Avstemming lønn: Sum arbeidsgiveravgift og forskuddstrekk periode (Viser sum arbeidsgiveravgift og forskuddstrekk per valgte a-meldingsperiode. Kan benyttes for f.eks. månedlig avstemming i stedet for terminvis.) Avstemming ambulerende (Viser for hvilke ansatte det har blitt over 50% i en annen sone ved bruk av ambulerende-funksjonen med kommunenummer på lønnsposter). Avstemmingsliste pr beskrivelse (Viser sum per a-meldingsbeskrivelse for de a-meldingsperiodene du tar utvalg på.) Contracting Filter for visning: Korrigert visningen ved valg av Varekost i filteret under Totaler i prosjektordre Korrigert visningen ved valg av Kun inngående faktura i filteret under Totaler i prosjektordre Dersom det er satt saksbehandler på en prosjektordre vil ikke Selger-feltet automatisk bli fylt ut ved oppretting av ny ordre. Dette gjelder ved oppretting av ordre fra prosjektordre. Det er lagt til en ny arkfane i Prosjektordre som heter Posteringer. Her ser du bilag fra inneværende år som er merket med dette prosjektnummeret. Butikkdata Butikkdata tillater ikke lenger flere åpne salgsvinduer som standard (kan overstyres i klient/system). Grunnen til dette er at det er årsaken til problemer vi har hatt mot Paypoint-betalingsterminaler Uni24 Nytt fakturamottak/godkjenning på Uni24 støtter nå egendefinert arbeidsflyt Synkroniseringen har en litt lengre timeout for å løse enkelte synkroniseringsproblemer Dokumentflyt: Mulighet for utvidet filbehandling før fakturamottaket for å kunne behandle flere typer filer.