Meny
Lag supportsak
*
*
Skriv inn koden
*

Nytt i versjon 3.59

Her finner du en oversikt over hva som er endret fra versjon 3.58 til 3.59.

Felles:

  • Mulighet for å merke klienter som favoritter, og mulighet for kun å vise favoritt-klienter i klientlisten.
  • Knapp i kundekortet for å bla mellom ark skal nå fungere
  • Postnummer-registeret er oppdatert
  • Rapporter på det nye rapportformatet (Stimulsoft) godtar nå bruk av TAB og enter for flytting mellom felter
  • Mange rapporter er på nytt format. Originalrapporten finnes fremdeles i rapportgruppe Klassiske rapporter
  • Flere av de nye rapporten har fått søkemulighet i utvalgsbildet på rapporten
  • Det finnes også flere rapporter på ny versjon i rapportgruppe Testrapporter
  • Telefonkatalogen: Du skal nå kunne sende SMS uten å ha bestilt kontantkort. Forbruk vil bli fakturert.
  • Hjelp-knappene i programmet vil nå peke mot kundesentersidene på http://support.unimicro.no flere steder i programmet.
  • Det finnes nå en innstilling som gjør at du kan få opprettet en ny kunde som ny leverandør samtidig.
  • Liveupdate vil fjerne ugyldige lisenser fra lisensadministrasjonen. (Som f.eks lisenser som er sagt opp.)
  • Endringer i backup-funksjonen slik at meldingen «Start.exe har sluttet å virke» ikke skal forekomme. Dersom det tar lang tid å ta backup, f.eks. ved store mengder data, vil du få «Svarer ikke» fra bildet inntil backup er tatt.


Regnskap

  • Nytt fakturamottak. En rekke forbedringer, bla.a.:
    • Blir standard på nye klienter du tar i bruk fakturamottaket på.
    • Støtter egendefinert arbeidsflyt
    • Støtter nå også KID med modulus 11
    • Bedre sortering av dokumenter
    • Problem med avvik mellom navn i V3 og Uni24 ved fakturagodkjenning er løst
    • Støtte for valg mellom flere bankkonti ved remittering
    • Konvertering fra gammelt til nytt:
      • Kun brukere som er satt opp i det gamle fakturamottaket blir opprettet som personer i det nye fakturamottaket.
      • Import av brukeres mailadresse er forbedret
  • Uni standard kontoplan: Konto 2701 heter nå «Utgående mva mellomsats». Dette gjelder kun ved innlesing av kontoplan på ny klient.
  • Rapporteringsfunksjon for Utbetalinger til selvstendig næringsdrivende til altinn.no. OBS: Kan ikke leveres til altinn.no før i januar (frist er 15.02.2016).

Faktura

  • eFaktura (BBS format) har nå støtte for ledende null foran eFakturareferanse (kundenr i Uni). Det er en egen innstilling for det som legger ledende 0 opp til spesifisert lengde foran eFakturareferanse i fakturaforsendelsene. Det skal ikke påvirke eksisterende kunder (med mindre innstillingene blir endret).
  • Det har kommet felt for leveringsdato på ordrelinjer.
  • Søk på kunde viser nå standard kontaktperson dersom det finnes
  • Bruk av mus for valg i smartsøk skal nå gi samme resultat som bruk av Enter. Dette gjelder kundenummer-feltet i tilbud/ordre/faktura
  • Feltet Selger er ikke lengre en liste, men et felt med smartsøk. Dette gjelder i Tilbud, Ordre og Faktura
    OCR/KID på faktura er tilgjengelig i Standard.


Lønn

  • Ansattkort - Faste Poster - Knapp for innstillinger - Sett inn felt hadde en tom linje øverst, den er nå fjernet
  • Mulighet for å bestille avstemmingsinformasjon fra a-ordningen.
  • Ny visning av tilbakemeldinger.
  • Forbedret uthenting av stillingsinformasjon ved sending av erstatningsmelding på tidligere perioder, for å forhindre avvik på manglende arbeidsforhold.
  • Korrigert problemer med kontering og rekalkulering av arbeidsgiveravgift og feriepenger, som tidligere kunne gi bilagsdifferanser.
  • Mulighet for å se aga pr lønnspost i Oversikt-bildet, ved å sette inn feltet Aga på Lønnsposter.
  • Problem hvor Avlønningstype på ansattkortet i noen tilfeller ble endret ved lagring av arbeidstidsordning er løst
  • Noen nye rapporter i rapportgruppe Avstemming lønn:
    • Sum arbeidsgiveravgift og forskuddstrekk periode (Viser sum arbeidsgiveravgift og forskuddstrekk per valgte a-meldingsperiode. Kan benyttes for f.eks. månedlig avstemming i stedet for terminvis.)
    • Avstemming ambulerende (Viser for hvilke ansatte det har blitt over 50% i en annen sone ved bruk av ambulerende-funksjonen med kommunenummer på lønnsposter).
    • Avstemmingsliste pr beskrivelse (Viser sum per a-meldingsbeskrivelse for de a-meldingsperiodene du tar utvalg på.)

Contracting

  • Filter for visning:
    • Korrigert visningen ved valg av Varekost i filteret under Totaler i prosjektordre
    • Korrigert visningen ved valg av Kun inngående faktura i filteret under Totaler i prosjektordre
  • Dersom det er satt saksbehandler på en prosjektordre vil ikke Selger-feltet automatisk bli fylt ut ved oppretting av ny ordre. Dette gjelder ved oppretting av ordre fra prosjektordre.
  • Det er lagt til en ny arkfane i Prosjektordre som heter Posteringer. Her ser du bilag fra inneværende år som er merket med dette prosjektnummeret.


Butikkdata

  • Butikkdata tillater ikke lenger flere åpne salgsvinduer som standard (kan overstyres i klient/system). Grunnen til dette er at det er årsaken til problemer vi har hatt mot Paypoint-betalingsterminaler


Uni24

  • Nytt fakturamottak/godkjenning på Uni24 støtter nå egendefinert arbeidsflyt
  • Synkroniseringen har en litt lengre timeout for å løse enkelte synkroniseringsproblemer
  • Dokumentflyt: Mulighet for utvidet filbehandling før fakturamottaket for å kunne behandle flere typer filer.