Meny
Lag supportsak
*
*
Skriv inn koden
*

Nytt i versjon 3.60.13

Her finner du en oversikt over hva som er endret fra versjon 3.59 til 3.60

Felles:

  • Prisendringer på Aksesspunkt er lagt inn i grensesnittet.
  • Advarselen/Dialogen man får opp hvis man bruker Office 2003 om at Word kan gi problemer er fjernet.
  • Ved søk i Oversikt-bildet vil det nå være fokus på første linje i søkeresultatet, slik det var før versjon 3.59.
  • Dokumentflyt-knappen i hovedmenyen kan nå tilgangsstyres på samme måte som man kan styre om en bruker kan ta backup av en klient. (Det ligger altså under tilgang til Administrasjon i brukeradministrasjonen)

Lønn:

  • Trekktabeller for 2016.
  • Nye regler for ambulerende virksomheter fra 1. januar 2016 er lagt til.
  • Årsoppgave til inntektsmottaker/Sammenstilling til inntektsmottaker
  • Rapporter i Avstemming lønn er forbedret:
    • rapportene viser utvalg på a-meldingsperiode
    • Avstemmingsliste pr beskrivelse henter alle tall
  • A-melding:
  • Reiseregning – Opplasting av overordnet skal nå fungere bedre for brukere med flere stillinger.
  • Flere rapporter på nytt format er korrigert:
    • Transaksjon/revisjonsliste summerer nå bedre (tar hensyn til om det er en lønnsart som utbetales eller ikke), samt forklaring på hva stjerne-markering (*) betyr.
    • Fagforeningsliste viser data
    • Lønnslippene i rapportgruppen «Lønnskjøring» skal nå skjule lønnsarter som er merket med at de skal skjules.
    • Lønnslipp Beyer Hecos 138 er oppdatert slik at den ikke tar med manuelt registrert feriegrunnlag fra i fjor i Hittil-verdier.
    • Nye rapporter:
    • Elekstronisk skattekort endringslogg, som viser når skattekort sist ble oppdatert. Rapporten finnes i rapportgruppe Diverse lønnsrapporter.
    • Avstemmingsliste pr konto med arbeidsgiveravgift. Rapporten finnes i rapportgruppe Avstemming lønn
  • Grensesnittene for Lønnsart, Andre register og Ansatt har nå alle mulighet for å skru av smartsøk. Innstillingen heter «Automatisk søk på ansatt» og "Automatisk søk på lønnsart"
  • Oversiktsbildet - Ansatt viser ikke lenger samme ansatt flere ganger dersom den ansatte har flere adresser.
  • Det er gjort forbedringer i grenseverdi-funksjonen for lønnskjøringen der det oppstår splitt på to linjer. Dette har tidligere gitt problemer for feriepenger for ansatte over 60, import av lønnsposter o.l.
  • Det er gjort endringer ved beregning av AGA for Svalbard.
  • Lønnskjøringsnummer vises nå i parentes før navnet på kjøringen i registreringsbildet for lønnsposter (med mindre navnet på kjøringen slutter på det samme tallet)

Regnskap:

  • Den lave MVA satsen er nå oppdatert fra 8 til 10 prosent.
  • Bruk av F12 i bokføring av innbetaling i valuta vil ikke lenger gi feil fortegn.
  • Nytt fakturamottak sjekker nå om det er satt «Stopp remittering» før den starter betaling og gir en feilmelding dersom remittering er stoppet for leverandøren.
  • Første gangs oppsett av Remittering vil ikke lenger skjule seg bak regnskaps-modulen så snart du har gjort valg på mappe.
  • Eksport av utbetalinger til selvstendig næringsdrivende har fått mulighet for å generere rapport som kan sendes den næringsdrivende.
  • En del rapporter er forbedret:
    • Rapporten «Periodisert Saldoliste» sorterer nå som standard på periode, etterfulgt av valgt dim1-3. Merk at den kan sorteres på nytt når den er kjørt ved å trykke på kolonnene inni selve rapporten sin forhåndsvisning.
    • Rapporten «Leverandørliste» sorterer nå på leverandørnummer som standard. Den kan sorteres i forhåndsvisning ved å klikke på kolonnetitler.
    • Rapporten Kontoutskrift hovedbok har fått litt mindre linjeavstand, samt større plass til Klientnavn.
    • Rapporten Kontoutskrift hovedbok vil ikke lenger få siste siffer i årstall på ny linje
    • Rapporten Kontoutskrift hovedbok skal nå fungere bedre på tidligere SQL-versjoner enn SQL 2012.
    • Kontoutskrift åpne poster valuta har nå mulighet for søk på leverandør/kunde i utvalgsbildet.
    • Merverdiavgift pr termin filtrerer ikke lenger bort korrigerte poster, slik at du får med IB-poster.
  • Oversikt-Dokumenter lar deg nå filtrere på bilagsnummer, fakturamottaksnummer og regnskapsår. Det vil være til hjelp ved eksport av dokumenter som tilhører et regnskapsår.
  • En feil som gav Type mismatch på Batchrapporter er korrigert.
  • Enkelte brukere sine problemer med at ikke stilinformasjon for EHF/E2B fakturaer var tilstede i TEMP-katalogen er løst. For brukere som hadde dette problemet var visning av slike filer bare ren XML eller så viste de ikke i det hele tatt.
  • Mottak av EHF med 0-linjer uten sum skal ikke lenger generere bilagsdifferanser.

Faktura:

  • Factoring eksport: Feil som gav Runtime error-feilmelding er korrigert.
  • Lagerintegritetssjekk er fjernet fra oppstartskontroll
  • Et problem som gav feil dekningsbidrag på anbud når man endrer antall på en komponentvare er korrigert.
  • Miljøavgift skal nå ha valutaberegning hvis fakturaen er i valuta.
  • Nettsynkronisering: Dersom en ordre er opptatt vil du nå få beskjed om at den er opptatt, og ikke at den er låst, slik at du vil få lagret endringene hvis du venter litt.
  • Et problem som gav feil totalsum på faktura dersom det var rabatt på en gebyr-vare (avgiftsmal) er korrigert. Dersom du ønsker at rabatt skal slå inn for avgiftsmaler må du nå sette på hake for Aktiver rabatt på gebyrmaler på Faste register - Klient/System - Systeminnstillinger - Fakturainnstillinger - Rabatt.
  • Tillat delfakturering av delleverte ordrelinjer er en ny innstilling på Faste register - Klient/System - Systeminnstillinger - Fakturainnstillinger - Tilbud/Ordre/Levering/fakturering. Når denne er på vil du få delfakturere en levert ordrelinje. Ellers må varelinjen faktureres i sin helhet.
  • Tilgang til Lager i headingen i Bestilling.
  • Et par lager-rapporter har fått korrigert skrivefeil.
  • Rapporten Lagerverdi pr dato skal nå også kunne benytte kostnader i prosent (tidligere tok den bare hensyn til kostnader i kroner)

Butikk/Kasse:

  • Det finnes nå en innstilling for om man vil skrive ut kvittering som standard eller ikke. Tilgodeseddel/gavekort skal ikke være påvirket av dette.
  • Et problem med dagsoppgjør ved bruk av flere kasser er korrigert.
  • Problem med at kreditering av faktura i butikkdata vil doble beløp på tilgodeseddel er nå ordnet
  • En tom meldingsboks som kunne dukke opp i Touch-kasse har nå tekst

Uni24:

  • Synkronisering av dokumenter (f.eks til fakturamottak) er forbedret
  • Mulighet for å synkronisere dokumenter på nytt. Husk å oppdatere selve synk-tjenesten til siste versjon også.
  • Uni24 - Synkronisering av fakturamottak støtter nå ordrereferanse