Meny
Lag supportsak
*
*
Skriv inn koden
*

Nytt i versjon 3.62.34

Her finner du en oversikt over hva som er endret fra versjon 3.62.23 til 3.63.34

Felles:

  • Knappen for å aktivere «Lønn Classic» er ikke lenger tilgjengelig i hovedmenyen
  • Tre kommuner er slått sammen til Sandefjord
  • Feil fortegn på noen posteringer i minst en rapport er korrigert
  • Fiskemoms har nå fått endret sats fra 11,1111% til 11,11%.
  • Start.exe og modulene har fått nye oppstartsbilder
  • Forespørsel på bilag har nå fått en «standard» knapp i feltvelger-grensesnittet slik at man kan nullstille hva den husker. Det kan være hjelpsomt for de som opplever at den ikke husker det man har krysset av.

Regnskap:

  • Mva/Skattemelding for mva
    • Altinn-eksporten av Skattemelding for mva skal ikke lenger feile pga desimaler.
    • Rapporten MVA Pr. Termin finnes nå for nye mva-koder og den nye skattemeldingen. Det finnes også mulighet for Prøvekjøring (du kan altså ta ut rapporten før du har kjørt momsoppgjøret)
    • På Periodiske rutiner - Mva oppgjør får du nå opp en Momskonverteringsveiviser dersom det finnes ufullstendige bilag, eller bilag ført med gamle mva-koder.
    • Skattemelding/Momsoppgjør skal nå være redigerbart når det er sendt til AltInn. Altså det har status «utfylling» istedenfor «signering» e.l. og kan endres før det leveres inn
    • Skattemelding/Momsoppgjør takler nå bedre at du lukker «Forespørsel på konto» og deretter trykker på et annet kontonummer (da vises Forespørselsvinduet på nytt)
    • Saftkode 20 er lagt til, med kontonummer 2719 i klient/system. Saftkode 20 har kommet i stedet for 23. Saftkode 23 blir merket som saftkode 20 ved lagring
    • Ved overføring fra bestilling til varemottak (i det gamle fakturamottaket) skal nå mva-koden på innkjøpskontoen bli valgt.
    • Ved bruk av egendefinerte mva-koder skal visningen av mva bli bedre i fakturamottak og bilagsregistrering.
  • Det nye fakturamottaket har nå bedre støtte for avvikende regnskapsår
  • Problem med at bakgrunnstolk av OCR feiler med «ActiveX component cant create object» skal nå være løst
  • KISTRA kontoplaner/kontogrupper er oppdatert
  • Saft-eksporten bruker nå saftkoden direkte fra mva-kodene dersom den finnes
  • Man får ikke lenger lov til å gjenoppbygge postpost-registeret dersom man ikke står i det nyeste regnskapsåret for en klient
  • Traveltekst overfører nå mer informasjon ved overføring til remittering
  • Korrigering av Bilag bør ikke lenger foreslå feile summer når man prøver å korrigere et bilag med egendefinerte mva-koder med fordeling.
  • Remittering/Rapporten «Åpne poster pr dato» er forbedret i forbindelse med agio/postpost ved flere betalinger til utland
  • Fakturamottak: Foreslår nå saksbehandler som godkjenner (automatisk tildeling) i forbindelse med oppdateringer av contractingmodulen vår

Lønn:

  • Bestilling av Avstemmingsskjema har nå ikke lenger valget «Arbeidsforhold» aktivt dersom ikke fra- og til-periode er lik (siden det feiler hvis man ber om ansattopplysninger for mer enn en periode om gangen)
  • Tre kommuner er slått sammen til Sandefjord
  • Avstemmingsliste pr konto skal nå ta med IB på balansekonti, og skal ikke vise advarsler om manglende rapportering. (Varslene er tatt bort, da datagrunnlaget ikke fungerte for å vise varselet i rapporten.)
  • Utsendelse av årsoppgave til inntektsmottakere: Ansatte som bare har lønnsarter uten a-meldingsinfo vil nå ikke vise (så de ikke får tilsendt tomme oppgaver)


Faktura

  • Problem med at valutasummer blir endret ved kombinasjon av levering og samlefakturering skal nå være løst
  • Mva-behandling på varekort ved fakturering har nå fått bedre håndtering av standardverdie, som i hovedsak var et problem ved bruk av salgskode 12
  • Lagring av rapport i TEMP katalog er forbedret (vi hadde problemer med at enkelte kunder fikk feil logo/bilde i rapportene sine)
  • Fast miljøavgift og dellevering av ordre skal fungere bedre.

Butikk:

  • Butikkdata: Systemet lager ikke nå ekstra avstemminger når man skriver ut kopi

Abonnement:

  • Avregning skal nå støtte salgskode 3 og 12 fra kundekortet

Uni24:

  • Vi støtter nå synkronisering til V3 av Leverandørfaktura som er opprettet på Uni24
  • Opplasting av EHF dokument til Uni24 fra V3 er forbedret (enkelte kunder hadde problemer med hvordan de så ut, det er nå bedre)