Meny
Lag supportsak
*
*
Skriv inn koden
*

Oppstart Uni24

Vi vil her vise hvordan du kommer i gang med Uni24. 
Menyvalg: Hovedmeny - Administrasjon - Uni 24 Administrasjon.

 

 

2023-08-01_08-34-00.jpg

 

Opprette Uni24-klient:

Velg Ny webtilgang.

2023-08-01_08-38-17.jpg

Velg aktuell klient fra nedtrekksmenyen. Trykk på kontroller og finn ut om navn på webklient er tilgjengelig.

 

2023-08-01_09-05-02.jpg


Dersom navnet er tilgjengelig kan du gå videre. Dersom det ikke er tilgjengelig må du finne et tilgjengelig navn for din webklient og kontrollere om det er tilgjengelig før du går videre.


2023-08-01_09-10-15.jpg


Huk av boksene for de tjenestene du skal ha. 

Sett opp eier av Uni24, med gyldig e-postadresse og passord.


opp5.jpg


Godta avtalen og fullfør.


opp6.jpg

 

Opprette brukere


Du har nå opprettet en tilgang til Uni 24 for klienten din. Neste steg er å opprette bruker til aktuell klient.


2023-08-01_09-35-20.jpg


Nå står klienten som aktiv med synkronisering mot web.

Trykk på Brukere for å opprette webtilgang til valgt klient. Trykk ny bruker og opprett brukernavn og passord som du måtte ønske. Du kan også kopiere en lokal bruker, dvs en som ligger inne i brukeradministrasjonen i V3 fra før, da vil brukernavn og passord være det samme i Uni24 som det er i V3. Legg inn epost slik at passord kan sendes til denne adressen dersom det blir glemt. Du kan enten legge inn et eget passord eller få systemet til å lage et tilfeldig passord ved å velge lag et tilfeldig passord.


2023-08-01_09-14-16.jpg




Brukere vises i denne listen:

2023-08-01_09-17-17.jpg


Her kan du opprette flere brukere, slette brukere, endre passord eller sende passord på mail. Ved å trykke på tilgangsstyring kan du enkelt velge hvilke tilgang hver enkelt bruker skal ha.

 

Logge inn på Uni24

For å logge inn og ta i bruk Uni 24, kan du enten velge Logg inn i bildet over eller gå inn i nettleseren din og skrive inn uni24.no i adressefeltet.

 

pålogging_uni24.PNG

 

Velg Logg inn Uni24.

Når du skal logge på er det viktig å skrive inn Firma, Brukernavn og Passord korrekt. Pass på å bruke stor bokstav og riktig mellomrom slik det er satt opp i administrasjonsvinduet. Hvis ikke vil du få opp meldingen «avvist av server».

 

opp11.jpg

For at du skal få synkronisert data mellom V3 og Uni24 må du også sette opp synkronisering, les mer om det her.

Pass på å alltid ha siste versjon av synken, denne oppdateres under arkfanen Versjon inne på Uni24 Administrasjon.