Meny
Lag supportsak
*
*
Skriv inn koden
*

Sette opp automatisk backupjobb

Dersom du bruker vår tjeneste online backup, kan du sette opp automatiske backupjobber.

Menyvalg: Hovedmeny - Uni Backup - Online Backup - Administrer backup jobber

Velg Ny jobb og du kommer inn i dette bildet:

online 4.jpg

Øverst i bildet velger du dag og klokkeslett når backupen skal tas. Merk at på tidspunktet du velger må maskinen være på for at backup skal kjøre.

Du trykker på plusstegnet til venstre for klientnavnet for å velge hvilke år du ønsker å ta backup av.

Her har vi valgt klient nr 10, år 2023 og tidpunkt hver Torsdag kl 13.00.

Nede i bildet er det en funksjon for å la systemet automatisk legge til neste år i backuprutinen. Om du ikke velger noe her må du selv huske å gå inn og endre backupjobben til å ta av nytt år når det er opprettet.

 

online 3_1.jpg

Forklaring til feltene:
Ny jobb: Velg denne for å komme inn i det første bildet i denne artikkelen og velg tidspunkt og klienter/årstall.
Slett jobb: Dersom en jobb ikke er aktuell lenger, marker jobben i listen over og slett jobben.
Rediger jobb: Dersom du ønsker å endre klient/årstall eller tidspunkt på en jobb kan du gjøre det her.
Start jobb: Dersom jobben er pauset vil denne knappen være aktiv og jobben kjører ikke.
Pause jobb: Dersom du ønsker å pause en jobb kan du trykke på denne, knappen blir da inaktiv.
Start alle: Hurtigknapp for å starte alle pausede jobber.
Pause alle: Hurtigknapp for å pause alle jobber.