Lag supportsak
Overskrift:
Kundenummer:
*
Kontaktperson:
Modul:
Beskrivelse:
Kategori:
*
E-Post:
Telefon:
Skriv inn koden
*

Korrigere for feil betalingsmåte

Det er viktig å korrigere dersom det er slått inn feil betalingsmåte på et salg.

Det har betydning for både telling av kassen og bokføring av dagsoppgjøret dersom feil betalingsmåte er valgt.

Den enkleste måten å rette opp i et feilslag er å korrigere det med en gang hvis det er mulig.

La oss si at kunden kjøper varer for kr 200 og betaler varene med et gavekort på kr 500. Du velger feil betalingsmåte og slår inn at kunden betalte kr 500 kontant. Bruk funksjonen Kreditnota siste salg, da kommer de 200 kronene i minus. Velg Betal kontant, husk å fjerne hake for tilgodeseddel, så har du rettet opp i kontantene og varene er lagt inn igjen på lager. Legg så inn varene på nytt og velg korrekt betalingsmåte.

Dersom du har tatt et kreditsalg, gitt kunden pengene tilbake men glemt å fjerne haken for tilgodeseddel kan du rette opp i det på samme måte. Lag kreditnota av salget (slik at varene kommer i pluss) og velg betalingsmåte tilgodeseddel. Registrer så varene på nytt og husk å fjerne haken denne gangen.

Dersom du ikke har integrert betalingsterminal og har valgt betal med kort selv om kunden skulle betale kontant, lager du kreditnota av salget og velger betal med kort på kreditnotaen og legger inn varene på nytt og velger rett betalingsmåte.