Leverandørfaktura Elektronisk inngående faktura er et begrep som samler alle inngående faktura fra leverandører. Det som skiller disse fra vanlige regninger som man mottar er at dette er en kanal som kan motta både elektroniske og manuelt inntastede regninger. I Contracting leses dette inn på: Menyvalg: Contracting - Leverandørfaktura Fakturaer som mottas kan overføres til: Ordre (for viderefakturering) Lager (via varemottak) Fakturamottak (for attestasjon og betaling) Arbeidsgang: Hente nye Først hentes nye faktura eller de registreres manuelt. Dette gjøres ved å trykke på “Hent nye” knappen til venstre i bildet. Kontrollere ordrenummer Dersom referansenummer fra leverandør er korrekt utfylt vil vanligvis ordrenummer også være korrekt utfylt. Dersom dette ikke er tilfelle kan man i dette bildet justere ordrenummer på alle leverandørfakturaene i listen. Justering av ordrenummer gjøres på følgende måte: Skrive ordrenummer direkte i listen Trykke på “…” knappen ved siden av “Knyttet til Ordre nr.” feltet når man står på aktuell faktura i listen. Overføre leverandørfakturaen til ordre, lager eller fakturamottak Velg aktuell leverandørfaktura i listen og trykk “Behandle” i verktøylinjen (hurtigtast = F7) Dersom regningen skal godkjennes velges personen som skal godkjenne fra comboboksen under “Tildeling av faktura for godkjenning” Dersom “Ordrenr” er utfylt vil varelinjene bli overført til aktuell ordre (m/påslag styrt fra rabattmatrisene til kunde/ordre) Trykk “Ok” for å fullføre overføringen.