Innstillinger for Fakturaprint Fakturaprint er en rutine som forenkler faktureringen. Prosessen med å skrive ut, legge i konvolutt, frankere og sende blir med dette automatisert. Fakturaene blir sendt elektronisk til NETS som gjør resten av jobben for deg. Før du kan ta i bruk Fakturaprint må du aktivere klienten for dette. Dette finner du under faste registre - Fakturaprint. Du får da først vilkår for bruk av Fakturaprint, som må godtas. Deretter får du en dialogboks hvor organisasjonsnummer og e-post til kontaktperson vises. Opplysningene blir hentet fra Klient/system, men den kan endres. Det vil være kontaktpersonen som mottar e-post om for eksempel fakturaer som feiler. Systemet vil komme med forslag til kunder som kan merkes som Fakturaprint kunder. Ved å velge Vis kundene, kan du velge hvilke kunder som skal aktiveres. Bare kunder som ikke benytter e2b eller ehf vil bli merket med Fakturaprint. E2b og ehf kunder beholder sine innstillinger. Når du trykker ok blir kunden aktivert for Fakturaprint. Du kan også aktivere Fakturaprint under arkfanen EHF/E2B faktura senere. Fakturaprint vil nå bli benyttet hver gang du tidligere ville ha skrevet ut en faktura på skriveren din.