Pensjonsinnretning Fra periode 1-2021 skal arbeidsgivere i privat sektor rapportere Pensjonsinnretning i a-meldingen. Pensjonsinnretning er den eller de forsikringsselskapene el.l. som din bedrift har tjenestepensjonsavtale med. Det er organisasjonsnummeret til pensjonsinnretningen som skal rapporteres. Pensjonsinnretning blir tilgjengelig i Unimicro V3 fra versjon 3.68.57 (eller høyere). Se veiledningen til a-meldingen og søk på Pensjonsinnretning, når oppdatert versjon av veiledningen er lagt ut på nyåret 2021. Da får du mer informasjon om definisjoner. For å rapportere pensjonsinnretning, må du velge den/eller de organisasjonsnumrene som bedriften har avtale med i bildet for levering av a-melding. Den/de du har valgt vil bli husket til neste a-melding. Dersom bedriften bytter pensjonsinnretning, må du huske å endre hva du innberetter. Dersom overgangen skjer midt i en a-meldingsperiode, så rapporterer du både den nye og den gamle pensjonsinnretningen den perioden der overgangen skjer. Du ser feltet for Pensjonsinnretning på Periodiske rutiner – A-melding. Feltet ligger midt i bildet, og heter Pensjonsinnretning (dersom det ikke står noe i feltet, vil det ikke bli innberettet noe): Trykk knappen med pluss-tegnet til høyre for feltet for å få valgt hvilken pensjonsinnretning som skal innberettes. Du velger en pensjonsinnretning ved å klikke på linjen, slik at den blir blå. Du kan klikke på flere linjer dersom flere skal innberettes. For å fjerne merkingen er det kun å klikke på linjen igjen, slik at blåfargen forsvinner: Dersom du ikke finner organisasjonsnummeret til den pensjonsinnretningen som skal rapporteres, kan du skrive inn organisasjonsnummer og navn i feltene «Egendefinert orgnr» og «Egendefinert navn», nedenfor listen. Dersom det står noe i de feltene, vil det bli rapportert. Trykk OK når du har gjort de valgene du ønsker. Du ser da i bildet hva som vil bli rapportert: Tilbake til a-melding