Meny
Lag supportsak
*
*
Skriv inn koden
*

Bytte vare på webordre

Varen må eksistere i nettbutikken

Når auto-capture er aktivert i Uni, så sender Uni info om endringer på webordre til nettbutikken. Ved bytting av vare på en webordre, så må den nye varen også eksistere i nettbutikken.  (Varen trenger ikke være publisert.) Dersom den ikke eksisterer i nettbutikken, så vil du motta feilmelding i Uni ved fakturering.

Dette kan løses på følgende måte: 

→ Laste opp varen det gjelder til nettbutikken for så å fakturere/kreditere

Dersom nettkunde ikke skal ha tilbakebetalt beløp, så kan man også: 

  1. Skru av auto-capture på webordre 
  2. Lag kreditnota
  3. Skru evt. på igjen auto-capture på webordre

Totalsummen på en webordre kan ikke overstiges

En slikt senario kan kan oppstå dersom kunde ønsker å bytte en vare til en dyrere vare. Eksempelvis: Dersom totalsummen på webordre var opprinnelig 500 kr, men ved bytte av vare så kommer totalsummen på 550 kr. I slike tilfeller må man man avklare opp mot kunde hvordan han / hun skal betale mellomlegget.

Den enkleste løsningen vil gjerne være:

  1. Be kunde legge inn en ny bestilling på varen som skal byttes til. 
  2. Krediter den opprinnelige webordre.