Meny
Lag supportsak
*
*
Skriv inn koden
*

Hvordan logge seg på fjernsupport

Noen ganger kan det være nødvendig at en kundekonsulent fra vårt kundesenter må logge seg på din datamaskin for å kunne identifisere problemet. Vi benytter da Teamviewer for å koble til.

Det er to måter du kan benytte for å starte Teamviewer og påloggingen:


1. Fra hovedmenyen i Uni:

tv1.png

2. Fra nettsidene våre http://support.unimicro.no/ :

 

tv2.png

Du får da opp et bilde med en ID som du må lese opp:

bilde3_1.png

Feilmeldinger:

Noen ganger får du gjerne feilmeldinger når du prøver å starte fjernsupport.


bilde4_1.png

Det kan for eksempel være at dere benytter Teamviewer i andre sammenhenger og at prosessen da kjører i bakgrunnen. Det kan også være så enkelt at du har kommet i skade for å trykke på knappen to ganger.

Av og til så står det: «Vis at Teamviewer kjører», trykk da på den meldingen så får du opp Teamviewer-vinduet. Dersom du ikke får denne må du avslutte prosessen.

Dette gjøres ved å gå til oppgavebehandling. Dersom du har engelsk versjon heter det Task Manager. Du kan enten trykke ctrl + alt + delete på tastaturet ditt samtidig, eller høyreklikk nede på oppgavelinjen:

bilde5_1.png

Velg prosesser. Fra og med Windows 8 kommer du rett inn på arkfanen prosesser, men må bla ned til bakgrunnsprosesser. I Windows 7 må du velge arkfanen som heter prosesser. Finn teamviewer i listen og velg avslutt oppgave:


bilde6.png

Så kan du forsøke å starte fjernsupport på nytt.