Hvordan logge seg på fjernsupport Noen ganger kan det være nødvendig at en kundekonsulent fra vårt kundesenter må logge seg på din datamaskin for å kunne identifisere problemet. Vi benytter da Teamviewer for å koble til. Det er to måter du kan benytte for å starte Teamviewer og påloggingen: 1. Fra hovedmenyen i Uni: 2. Fra nettsidene våre http://support.unimicro.no/ : Du får da opp et bilde med en ID som du må lese opp: Feilmeldinger: Noen ganger får du gjerne feilmeldinger når du prøver å starte fjernsupport. Det kan for eksempel være at dere benytter Teamviewer i andre sammenhenger og at prosessen da kjører i bakgrunnen. Det kan også være så enkelt at du har kommet i skade for å trykke på knappen to ganger. Av og til så står det: «Vis at Teamviewer kjører», trykk da på den meldingen så får du opp Teamviewer-vinduet. Dersom du ikke får denne må du avslutte prosessen. Dette gjøres ved å gå til oppgavebehandling. Dersom du har engelsk versjon heter det Task Manager. Du kan enten trykke ctrl + alt + delete på tastaturet ditt samtidig, eller høyreklikk nede på oppgavelinjen: Velg prosesser. Fra og med Windows 8 kommer du rett inn på arkfanen prosesser, men må bla ned til bakgrunnsprosesser. I Windows 7 må du velge arkfanen som heter prosesser. Finn teamviewer i listen og velg avslutt oppgave: Så kan du forsøke å starte fjernsupport på nytt.