EHF Hvordan fungerer sending av EHF i Uni 24? Org nr må være registrert på webklienten (Innstillinger – Firmaoppsett) Det må også være registrert organisasjonsnr på kunden som det skal sendes EHF faktura til. Når det skal opprettes en faktura på en kunde med org nr som er registrert som mottaker av EHF, vil det komme opp en melding ved siden av Kundenavnet (Kan motta EHF) Etter at du har lagret faktura, velger du Mer og Send EHF. Dersom du ikke har aktivert Webklienten for sending av EHF, kommer det opp en avtale som du må godta: Når du har godtatt avtalen vil du få opp meldingen: EHF status på fakturaen vil da ha status Sendt/Levert Dersom EHF-status blir I sendingskø, kan du manuelt oppdatere status ved å gå til Mer-knappen - Oppdater EHF. Dersom du får opp feilmelding etter å ha godtatt avtalen: Ta kontakt med support@unimicro.no og oppgi feilmeldingen du får. I tillegg må du gi oss navnet og organisasjonsnummeret på Uni24 klienten. Dersom klienten din ikke er aktivert for EHF i V3, må den aktiveres der først også.