Faktura på e-post I Unimicro V3 kan du sende faktura som pdf i epost istedenfor til utskrift, dette sparer både miljø og porto.Fra versjon 3.69 kan du også legge med vedlegg til fakturaen som sendes. Sjekk på Kundekortet at du har lagt inn rett mailadresse på kunde. Sørg for at innstillinger er korrekte. Sjekk om du har haket av for Mapi, Smtp eller Microsoft Outlook. Stå på et kundekort - velg Epost - Rediger - Innstillinger Når alle innstillinger er korrekt satt opp, er det klart for å sende fakturaer på E-post. Opprett fakturaen og under arkfanen Vedlegg kan du hente opp de vedleggene som du ønsker å ha med. Er vedleggene lagret på maskinen din kan du bruke Fil for å hente de opp. Velg "Lagre og send" - dialogboksen "Lagre og bokfør faktura" kommer frem - velg Fullfør. Nå kommer du inn i veiviser for utskrift av blanketter - velg blanketten som skal brukes og hak av for de vedleggene du ønsker å sende med. I eksempelet i denne artikkelen ligger det fast en fakturablankett som vedlegg som brukes når det sendes EHF. Vi haker ikke av for denne blanketten som vedlegg når vi sender på epost, da ville kunden fått to vedlegg med samme faktura. Trykk så på Send. Når faktura er sendt vil det vises med status Sendt på linjen. Vedleggene vil vise under Dokumenter på kundekortet. Du kan hente opp en faktura i oversiktsbildet (Grønn V) og se hvilke Vedlegg som ligger på fakturaen. I dette bildet kan du også legge til eller fjerne vedlegg og sende på nytt. Det er begrensninger som er satt på eposten som bestemmer hvilke type vedlegg og hvor store vedlegg man kan ha med.