Hente EHF eller e2b faktura For å kunne motta elektroniske faktura må du ha Regnskapsmodulen eller Contracting (prosjektregnskap) i Fakturamodulen. Menyvalg: Registrere – Hent EHF/E2B faktura. For innstillinger til bruk av EHF/E2B, se her. Gå til innboksen for EHF/E2B, så får du opp en liste over faktura som kan leses inn i Unimicro V3. Forklaring til feltene: Velg: Hak av i denne for de fakturaer du ønsker å behandle i denne omgang. Behandling: Her er en nedtrekksmeny som lar deg velge mellom Fakturamottak, Leverandørfaktura eller Bruk i bilagsregistrering. Leverandør: Nummer og navn på leverandøren slik det ligger på leverandørkortet. Fakturanummer: Leverandørens fakturanummer. Fakturadato: Dato på faktura. Forfallsdato: Forfallsdato på faktura. Fra versjon 3.67.39 kan du redigere på forfallsdato i dette bildet, da EHF på 3.0-format ikke alltid spesifiserer forfallsdato. Beløp: Sum på faktura. Vedlegg: Antall vedlegg som følger med i filen som kommer fra leverandør. Ordrereferanse: Dersom leverandør har fylt ut ordrereferanse på fakturaen viser det her. Konto: Her hentes verdi fra Klient/System – Systeminnstillinger, Standard konto for innkjøp. Formattype: Angir om dette er en EHF eller en E2B. Alle feltene unntatt fakturanummer, datoer og beløp kan redigeres på. I dette bildet kan du forhåndsvise faktura og eventuelt velge å lagre. Da leses faktura inn i fakturamottaket, og kan behandles videre som vanlig innkommende faktura. Det er også mulig å hente inn EHF/e2b faktura via Panelet for Elektroniske faktura, eller i fakturamodulen under Contracting - Leverandørfaktura - Hent nye - e2b/ehf faktura. Se egne artikler for oppsett av E2B og EHF.